Hi Eduard,
Van de week je weizen gedronken. Voordat ik mijn proef rapportje optype moet ik je vertellen dat ik nog wel
aan de weizen moet wennen. En er ook nog niet zo heel veel geproefd heb. Ik ken de rook variant (Schlenkerla Rauchweizen)
en die van Frans. De schlenkerla heb ik laten staan ... en die van Frans was niet zo heel bijzonder vond je wel?
Nou daar gaan we ....
Bij het inschenken veel en mooi fijn schuim, een kop van twee vingers is geen probleem met dit bier.
Zelfs toen ik het glas bijna leeg had stond er nog een mooi laagje van een halve centimeter.
De geur vond ik vooral zoet en nog iets dat ik niet helemaal thuis kan brengen, zijn dat die befaamde kauwgumballen misschien?
De smaak was net als de geur van een voor mij niet zo herken baren zoetigheid en citrus, heb je Cascade hop gebruikt?
Het mondgevoel vond ik wat metalig, maar nadat ik mijn eerste aantekening gemaakt had heb ik nog wat van de gist
bijgeschonken en verdween dat. De nasmaak vond ik ligt zurig, wel prettig ... daar krijg je dorst van
De kleur vond ik veel lijken op die van de schlenkerla, hoe zal ik noemen, troebel donker geel?
Al met al een zoete doordrinker, misschien dat het metaaltje nog verdwijnt als ie wat langer op dronk heeft kunnen komen.
Ik kreeg er in ieder geval flinke zin van om op een warme zomer avond in de tuin met een Domino's pizza een paar van
naar binnen te werken
Gr. Jeroen.