Gerb
ESB project
Super lid
Afwezig
Brouwerij De Watertoren
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 28-01-2010 21:07 u » |
|
Dat ben ik helemaal met je eens. Kijk nu maar eens hoeveel er al geschreven is over dit evenement. We rollen over elkaar heen om te vertellen hoe het wel of niet moet. Zo'n wedstrijd is leuk, maar meer dan dat moet het niet worden. Het bierdrinken en praten over bier met andere geinteresseerden blijft voor mij het beste wat er is. Daarom vind ik Oss ook altijd zo fantastisch.
|
|
|
|
|
|
Voorraad: ESB, Schwarzbier, Afterburner, Agnes, Queen of Sorrow IPA Lageren: Imperial Pale Lager, APA light, Porter Vergisting: niets Plan: Massieve RIS
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 28-01-2010 21:10 u » |
|
Het bierdrinken en praten over bier met andere geinteresseerden blijft voor mij het beste wat er is. Daarom vind ik Oss ook altijd zo fantastisch.
Dus je komt dit jaar op de ONK camping staan?  Vrijdagavond gezellig en zaterdagavond gezellig.... 
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
Adrie
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 28-01-2010 21:11 u » |
|
Eigenlijk moet zo'n feest weer back to basic. Een veld met wat kraampjes en tapjes. Evt wat ambachten erbij, maar vooral degusteren met mate(n).
Ook helemaal mee eens. En weer wat tapjes van hobbybrouwers en/of brouwclubs erbij graag. Lekker bier, leuke, interessante mensen en lekker kletsen over bier. Dat is alles wat nodig is voor een geslaagd ONK.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 28-01-2010 21:12 u » |
|
Eigenlijk is die hele wedstrijd maar bijzaak... 
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
Adrie
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 28-01-2010 21:13 u » |
|
Eigenlijk is die hele wedstrijd maar bijzaak...  Haha. En daarom moeten er niet nóg meer bijzaken bijkomen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JeroenCV
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 28-01-2010 21:24 u » |
|
Eigenlijk moet zo'n feest weer back to basic. Een veld met wat kraampjes en tapjes. Evt wat ambachten erbij, maar vooral degusteren met mate(n).
Hehe de eerste goede reactie in deze draad. Wat betreft een maximum: of 450 als max, en dan moet je maar op tijd insturen of 5 max pp en dan geen totaal max.
|
|
|
|
|
|
Nothing suprises me, I'm a scientist. Water wordt een feest als het bij de brouwer is geweest!!!!
|
|
|
|
Dick
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 29-01-2010 09:07 u » |
|
Gezien de verdeling in het staatje van Adrie, kun je kennelijk met een maximum van vijf bieren uit de voeten. Ik zou daarbij wel willen pleiten voor een regeling waarbij iemand met één bier altijd mag meedoen. Het lijkt mij niet te verteren dat je je wat later aanmeldt en helemaal niet mag meedoen omdat anderen "kratten vol" hebben ingezonden.
Sympathieke gedachte, al begreep ik dat gezien het aantal keurmeesters we wel aan het plafond van inzendingen zitten. Niet dat 1 bier extra iets uitmaakt, maar je zal ergens een grens moeten trekken. Ik denk dat we er zondag wel uitkomen  Dick 
|
|
|
|
|
|
Als het glas vol is zal ik het ledigen, als het ledig is zal ik het betreuren
|
|
|
|
Adrie
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 29-01-2010 09:44 u » |
|
Je moet als organisatie denk ik een keuze maken: wil ik zoveel mogelijk deelnemende bieren of wil ik zoveel mogelijk deelnemende brouwers. In het eerste geval is een limiet aan het totale aantal bieren de remedie en in het tweede geval een limiet aan het aantal bieren per persoon. Ik zou zelf kiezen voor zoveel mogelijk brouwers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Menno
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 31-01-2010 01:50 u » |
|
Ik zie dat de hoofdsponsor Bert's Bierhuis uit Utrecht is. Is deze ook aanwezig bij het ONK met een kraam oid waar men bieren kan aanschaffen?  Ik kan me herinneren uit de verhalen van het laatste MTG-Hobbybrouwendag te Oss dat dit wél zo heeft plaatsgevonden met Mitra Eindhoven...  <kuch>
|
|
|
|
|
|
PINT-lid!
|
|
|
JWVG
MTG Hobbybrouwendag
Super lid

Aanwezig
Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 31-01-2010 08:10 u » |
|
Ik ben zeker van de partij! Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'. De nadruk ligt dit jaar duidelijk meer bij de experimenten dan bij het brouwen van mooie bieren in een stijl. Maar het plan is zeker om met een vaatje op de camping te komen. Misschien lukt het me om me laat op de avond op te laten halen (interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?), anders blijf ik kamperen. Was leuk vorig jaar!  JW. PS Oeps, in mijn enthousiasme had dat laatste stukje beter in het camping draadje gekunt...
|
|
|
|
|
|
Hoofd: - Na/lager: Revanche Vienna, Pittig Blondje Her: Megalomaan Brits hopexperiment Plan: DecoctieReinheitsSpeiseWeizen! (20/9), perfect gehopte IPA (17/8)
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 31-01-2010 11:23 u » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De-Geert
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 31-01-2010 11:35 u » |
|
Ik ben wel van plan mee te doen. Ik heb een Summer Ale in de planning, die wel in de categorie "Bitter Blond" past, en als een bier wat ik weg heb gegooid 75 punten kan halen in die categorie, moet ik daar toch flink kunnen scoren.  En ik ga volgende week een IPA maken, maar daarmee maak ik natuurlijk weinig kans als Caspar ook meedoet.  (interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?)
Ik ben in principe van plan te blijven kamperen, maar we kunnen te zijner tijd natuurlijk altijd even kijken.
|
|
|
|
|
|
Vergisting: ESB Volgende Brouwdag: 31-7 IPA. Fles: ESB, Brown malt proefbrouwsel, Twisted Bitter II, Hobbel Gobbel III, Witbier.
|
|
|
Caspar
ESB project
Super lid
Afwezig
www.dehoutenschuur.nl
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 31-01-2010 13:48 u » |
|
Hehehe, Geert je hebt geluk. Zoals je heb kunnen lezen ben ik een overstap aan het maken naar een nieuwe brouwmethodiek (2 brouwsels op 1 dag), maar dat zal niet geheel vlekkeloos verlopen de eerste paar keren  . Mijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten  .
|
|
|
|
|
|
Planning: ? Volgende brouwsessie: Imperial Oatmeal Stout, Sterke Blonde Gistvat: Saison, IPA Voorraad: Quadrupel, Arrogante Bastaard, Doppelbock, Pale Ale, Tripel, ESB, DIPA, Baltic Porte
|
|
|
|
Menno
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 31-01-2010 16:20 u » |
|
Mijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten  . Jij maakt geen radicale bieren, Caspar... 
|
|
|
|
|
|
PINT-lid!
|
|
|
|
William
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 07-03-2010 21:31 u » |
|
Wat is er met de website aan de hand?
|
|
|
|
|
|
hoofd: - na: - planning: Haver Blonde
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
Nooit geschroten is altijd mis!
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 07-03-2010 21:49 u » |
|
De webpagina kan niet worden weergegeven 
|
|
|
|
|
|
De indeling van je bier is geen keurslijf, maar een plaats in het Rijk der Bieren! Biertypen beperken je creativiteit niet, gebrek aan fantasie wel!
|
|
|
Blauwe Brouwer
Junior lid

Afwezig
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 07-03-2010 22:48 u » |
|
Je moet als organisatie denk ik een keuze maken: wil ik zoveel mogelijk deelnemende bieren of wil ik zoveel mogelijk deelnemende brouwers. In het eerste geval is een limiet aan het totale aantal bieren de remedie en in het tweede geval een limiet aan het aantal bieren per persoon. Ik zou zelf kiezen voor zoveel mogelijk brouwers.
Ik ben het eens met A3 eens.... Zoveel mogelijk geïnteresseerden proberen aan te trekken, dat leidt zeker tot meer mensen die actief aan deze hobby gaan doen, en daar kunnen we alleen maar beter van worden... Maar ik zeg uiteindelijk ook, als de hobby groeit, moet ook het ONK bierbrouwen meegroeien en meer totale inzendingen toelaten. Ik bedoel dat het evenement dan gewoon moet groeien. En uiteindelijk is het zo dat gezellig lullen over en met een pot bier gewoon een top manier is om die dag om te krijgen. Iets waar we allen geen hekel aan hebben! Dus jongens  Mo
|
|
|
|
|
|
Ambachtelijke brouwerij Trinity
Voorraad: Dubbelop, Stouterick Gisting: NogNix Lagering: BarbaPapA (BPA)
|
|
|
|
Tsjerk
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 20-03-2010 23:00 u » |
|
Laten we even wachten op de reactie van Tsjerk  . Als ik niet mijn beste 15 bieren mag inzenden blijf ik thuis!  15 x 3 flesjes super biertjes lekker zelf opdrinken mmmmm..... 
|
|
|
|
|
|
Gistvat: - ; Lagering: - ; brouwdag: - ; Planning: helaas voorlopig geen tijd, te druk met studie.
|
|
|
Henielma
ESB project
Super lid
Afwezig
Eerste glas eigen bier!
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 21-03-2010 12:07 u » |
|
Er is geen maximum aantal inzendingen per deelnemer lees ik in het regelement dus Tsjerk, stuur al je beste bieren in.
Overigens zal er geen chaos meer zijn bij het ophalen van de niet gebruikte flesjes. We krijgen ze gewoon niet terug. Probleem opgelost.
|
|
|
|
|
|
Geautomatiseerd maischen en gecontroleerd vergisten is zo gek nog niet. Vergisting online: Tcontrol
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 21-03-2010 12:17 u » |
|
Doet 't weer.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|