Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Kook via deze links:

Boeken over bier
Engelstalige brouwboeken

Auteur Topic: Hobbel Gobbel  (gelezen 2742 keer)

Offline De-Geert

• Testteam BrouwVisie
  • Super lid
Re: Hobbel Gobbel
« Reactie #40 Gepost op: 27-06-2010 11:24 u »
Hey William!
Bedankt voor het proeven, vind 'm zelf ook lekker geworden. Het doel was een Brown Ale, maar het is een Brown Porter geworden. Ach ja, als het maar lekker is.

Hij lijkt wel op mijn Brown Porter maar de moutstort is dan ook vergelijkbaar.
Zou ik daarvan een flesje mogen hebben? We zien elkaar binnenkort. Ik heb vast wel iets voor je in ruil.  :biersmile:

Volgende Brouwdag: ??
Fles: ESB, Brown malt proefbrouwsel, Twisted Bitter II, Hobbel Gobbel III, Witbier, Bluebird ESB, Laguniettes II.

Offline William

• MTG Hobbybrouwendag
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #41 Gepost op: 27-06-2010 11:26 u »
Hey William!
Bedankt voor het proeven, vind 'm zelf ook lekker geworden. Het doel was een Brown Ale, maar het is een Brown Porter geworden. Ach ja, als het maar lekker is.
Zou ik daarvan een flesje mogen hebben? We zien elkaar binnenkort. Ik heb vast wel iets voor je in ruil.  :biersmile:

Komt goed!
hoofd: -   na: WM Tripel  TControl  planning:

Offline De-Geert

• Testteam BrouwVisie
  • Super lid
« Reactie #42 Gepost op: 07-07-2010 22:36 u »
Ik heb er net weer eentje op en ben toch best tevreden.
Het bier is helaas niet helder, maar de smaak is goed.
Die Brown malt geeft toch een heel andere smaak dan ik van andere mouten gewend ben. Voor een Porter mag de Brown/Choco-stort misschien nog wel een tikkie omhoog, voor een Brown Ale moet het in ieder geval omlaag.
Dus voor Hobbel Gobbel 4 denk ik iets minder Brown, iets meer Crystal en geen choco.

Ik ga deze wel insturen bij het OBBK denk ik zo. Ik zet alvast in op 80 voor de Blote Billen Award.
Volgende Brouwdag: ??
Fles: ESB, Brown malt proefbrouwsel, Twisted Bitter II, Hobbel Gobbel III, Witbier, Bluebird ESB, Laguniettes II.

Tags: