JWVG
MTG Hobbybrouwendag
Super lid

Aanwezig
Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 04-12-2009 21:03 u » |
|
Ik ben min of meer dag en nacht aan het werk geweest de afgelopen dagen (cursus), dus dit moest even wachten. Maarrr........ we have a winner!  Het wordt de ESB, en in theorie doen er minstens 21 mensen mee! Uit het Saison Dupont onderwerp: En wie neemt de beslissing?
Dat heeft het forum dus gedaan! Nu alleen nog een coordinator. Ik geef het stokje met plezier door. Ik heb (De-)Geert al een paar keer genomineerd, en die heeft er volgens mij wel zin in! Ik heb nog weinig tegen geluiden gehoord. In ieder geval is hij de grootste ESB expert op het forum (volgens mij). Iedereen eens met Geert? Zo ja, dan sluit ik het draadje binnenkort, en kan Geert een ander draadje openen. Waar ik trouwens met plezier mee zal discussieren. Ik wil ook hand en span diensten verrichten, maar alleen als dat nodig en welkom is  .  JW.
|
|
|
|
|
|
Hoofd: - Na/lager: Revanche Vienna, Pittig Blondje Her: Megalomaan Brits hopexperiment Plan: DecoctieReinheitsSpeiseWeizen! (20/9), perfect gehopte IPA (17/8)
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
Nooit geschroten is altijd mis!
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 04-12-2009 21:10 u » |
|
Ik ben voor Geert! 
|
|
|
|
|
|
De indeling van je bier is geen keurslijf, maar een plaats in het Rijk der Bieren! Biertypen beperken je creativiteit niet, gebrek aan fantasie wel!
|
|
|
|
William
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 04-12-2009 21:24 u » |
|
Geert for Coordinator 
|
|
|
|
|
|
hoofd: - na: - planning: Haver Blonde
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 04-12-2009 22:39 u » |
|
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
Hopmans
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 04-12-2009 22:45 u » |
|
Hoe bedoel je? Niet zeuren, we gaan voor de ESB. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JWVG
MTG Hobbybrouwendag
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 04-12-2009 22:47 u » |
|
Kom op Oscar, even nadenken. 13 mensen willen de ESB, 11 de weizen. Dat had je zelf echt wel kunnen bedenken. Onderste twee vs bovenste twee. En de onderste drie willen allemaal meedoen met een ESB. Dat zijn er dus 21.  JW.
|
|
|
|
|
|
Hoofd: - Na/lager: Revanche Vienna, Pittig Blondje Her: Megalomaan Brits hopexperiment Plan: DecoctieReinheitsSpeiseWeizen! (20/9), perfect gehopte IPA (17/8)
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 04-12-2009 22:49 u » |
|
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
De-Geert
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 05-12-2009 09:23 u » |
|
Als je weer ff niet oplet wordt je ineens benoemd tot coordinator.  Ik heb wel ideeën genoeg, maar iemand anders kan natuurlijk ook een draadje openen. Anders doe ik het wel, over een paar dagen.
|
|
|
|
|
|
Vergisting: ESB Volgende Brouwdag: 31-7 IPA. Fles: ESB, Brown malt proefbrouwsel, Twisted Bitter II, Hobbel Gobbel III, Witbier.
|
|
|
Caspar
ESB project
Super lid
Aanwezig
www.dehoutenschuur.nl
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 05-12-2009 10:29 u » |
|
Wanneer is de geplande brouwdatum eigenlijk? Realistisch gezien kan ik pas in 201002, is dat een probleem?
|
|
|
|
|
|
Planning: ? Volgende brouwsessie: Imperial Oatmeal Stout, Sterke Blonde Gistvat: Saison, IPA Voorraad: Quadrupel, Arrogante Bastaard, Doppelbock, Pale Ale, Tripel, ESB, DIPA, Baltic Porte
|
|
|
Gerb
ESB project
Super lid
Afwezig
Brouwerij De Watertoren
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 05-12-2009 10:40 u » |
|
Zo dat duurt nog wel heel lang! Ik denk dat het beste is om dit in april te doen. Dan hebben de fanatiekelingen de tijd om alvast een proefbrouwsel te maken en de anderen (slechte planners, andere verplichtingen, over-de-streep-getrokken mensen) de tijd om zich voor te bereiden. Gaan we nog bepaalde factoren vast zetten, de moutstort bijv? En misschien de gist? Doen we brouwsels in duplo om reproduceerbaarheid te bekijken? Geert, succes!
|
|
|
|
|
|
Voorraad: ESB, Schwarzbier, Afterburner, Agnes, Queen of Sorrow IPA Lageren: Imperial Pale Lager, APA light, Porter Vergisting: niets Plan: Massieve RIS
|
|
|
JWVG
MTG Hobbybrouwendag
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 05-12-2009 10:52 u » |
|
Laten we gewoon even wachten tot Geert het draadje opent met de discussie. April lijkt me trouwens een uitstekend idee. Ik sluit dit draadje als Geert het andere draadje opent. Duurt dus nog een paar dagen.  JW.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Caspar
ESB project
Super lid
Aanwezig
www.dehoutenschuur.nl
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 05-12-2009 11:01 u » |
|
Zo dat duurt nog wel heel lang! Hmmm, time flies when you're having fun  .
|
|
|
|
|
|
Planning: ? Volgende brouwsessie: Imperial Oatmeal Stout, Sterke Blonde Gistvat: Saison, IPA Voorraad: Quadrupel, Arrogante Bastaard, Doppelbock, Pale Ale, Tripel, ESB, DIPA, Baltic Porte
|
|
|
|
Herman
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 06-12-2009 20:09 u » |
|
Ik houd e.e.a. wel even in de gaten. Ik heb niet gestemd, maar als ESB liefhebber en (wellicht) aanstichter op dit forum van ESB-brouwsels wil ik ook niet achterblijven. Ik moet zeggen dat ik de mijne meestal lekkerder (lees: meer naar mijn smaak, qua hopping) vind dan Fuller's ESB, maar dat mag de pret niet drukken.
Bij het bepalen van de parameters, is er vast nog wel een variant die ik kan brouwen. Al prefereer ik natuurlijk het gebruik van MO pale ale mout.
|
|
|
|
|
|
Gistvat: - Lagervat: - Voorraad: Wadisdanou II (Brown Porter?), Gilde blond, Golden Promise IPA, Hunebier Dubbel, 1850 Porter, ESB Planning: RIS, Kastanjebier, Gerstemout niet!
|
|
|
Caspar
ESB project
Super lid
Aanwezig
www.dehoutenschuur.nl
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 06-12-2009 20:21 u » |
|
Ik wil ook niet vooruit lopen op de feiten, maar mijn favoriete Engelse hop is Fuggles, werd die ook niet gebruikt in de Fullers ESB  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JWVG
MTG Hobbybrouwendag
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 06-12-2009 20:29 u » |
|
Ik sluit dit draadje, omdat ik hier een draad voor het eigenlijke ESB project heb aangemaakt.  JW.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|