Whitelabs gist

Gestart door Fons, 12-06-2004 18:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fons

Wie weet of de gist van www.whitelabs.com ook in Nederland is te verkrijgen?

Jacques

Hoi Fons,

Bij mijn weten niet. Ik heb wel een paar keer met gist van Whitelabs gebrouwen dankzij vrienden die deze gist op mijn verzoek uit de USA meegenomen hadden.

:degroeten: Jacques

Fons

Hallo Jaques,

Een beetje late reaktie, maar welke gisten heb je ontvangen en hoe waren jouw bevindingen van de gist?
Zijn ze te vergelijken met de ons bekende en verkrijgbare gisten?

Fons

Jacques

Hoi Fons,

Ik reageer ook wat vertraagd omdat ik de gisten een paar jaar geleden gebruikt heb en moest terugzoeken in mijn logboeken om welke brouwsels het gaat.
De gisten die ik gebruikt heb zijn British Ale en California Ale. De gisten kwamen snel op gang en waren prettig om mee te werken.

Ten aanzien van het verloop van de vergisting met de British Ale gist heb ik geen bijzonderheden vermeld. Ook het bier zelf was zodanig dat mij iets bijzonders is bijgebleven.

Bij het bier dat vergist is met de California Ale heb ik vermeld dat er een hele dikke gistlaag op het bier kwam en dat er veel biomassa gemaakt was door de gist. De behaalde vergistingsgraad was vrij hoog (80,5 % bij een volmout bier).

:degroeten: Jacques

Fons

Hoi Jacques,

Mijn ervaringen met whitelabs verdienen niets dan lof. Met een buisje gist breng je gemakkelijk 20 liter wort aan de gang zonder starter.
Alhoewel ik geen nauwkeurige records bijhoud over vergistingsgraad, komen de gisten allen zeer snel op gang, in tegenstelling tot de Wyeast gisten, die bij mij wel eens verstek lieten gaan.
Het zou mooi zijn als we een leverancier voor deze gisten in Nederland/Belgie konden vinden. Alleen al vanwege het aantal soorten wat ze op de markt brengen.
Ik betaal in Amerika voor een buisje 6 dollar, misschien wat aan de dure kant, maar dan heb je ook wat.

Fons :gistsmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.