Vacuümapparaat

Gestart door Herman, 04-09-2009 10:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Adrie op 08-09-2009  09:19 uHij maakt wat veel herrie, maar hij werkt perfect.

Hij zuigt echt strak vacuüm? Of zeer goed luchtarm?

Adrie

Citaat van: Oscar op 08-09-2009  09:55 uHij zuigt echt strak vacuüm? Of zeer goed luchtarm?

Kun je iets meer uitleggen wat je daarmee bedoelt en hoe ik dat controleer?

Oscar

Vacuum ziet er ongeveer zo uit :



Dus geheel lucht dicht  ;) en erg compact

RobinB

Hehehe, ziet er mooi uit, maar je hebt Saaz verkeerdom geschreven? (zaas)

Op zich zou dit natuurlijk ook slechts onder "zeer goed luchtarm" vallen aangezien écht vacuüm niet haalbaar is in de thuissituatie ;)

Adrie

Mijn pakketjes zien er net zo uit als die van jou, Oscar.

Oscar


goom

Ik gebruik zelf de all pax f100 (heb er nog steeds een in de verkoop overigens) met veel plezier, hij werkt heel goed.
Belangrijker als het vermogen is om te kijken hoeveel vacuum zo'n apparaat kan trekken.
De goedkopere apparaten halen niet een hoog genoeg vacuum mee.

EBC

Een ander belangrijk punt is de lasnaad. Is die enkele millimeters breed, of slechts gemaakt door een gloeidraadje...

Herman

De lasnaad is enkele millimeters breed inderdaad.

RobinB

De mijne is afkomstig van de Lidl, gisteren niet aan toe gekomen, maar vanavond mijn centenial verpakt.
Hij trekt mooi vacuum en sealed goed! :)

De eerste ging al wel mis, omdat de zak op de naad gekreukeld was. Dus ff opletten wat je doet en het gaat goed!

RobinB

Punt 2 om op te letten is:
Kleine steeltjes!

Zelfs kleine steeltjes als je bijv. een cm of zo boven je bel geknipt hebt, zijn genoeg om lekkage te veroorzaken.
Irritant hieraan is dat dit juist gebeurt wanneer je mooi diep vacumeert...  :echtboos:

Snel een nieuwe zak eromheen vacumeren is dan de oplossig, maar eigenlijk heb ik betere/dikkere zakken/folie nodig!
Is dit bij de folie vd Aldi beter?

Of welke gebruikt Jasper (zal wel de beste zijn)? ;)

EBC

Citaat van: RobinB op 09-09-2009  14:50 uPunt 2 om op te letten is:
Kleine steeltjes!

Je moet natuurlijk zonder steeltjes plukken...

Ik gebruik de zakken van AllPax. Die zijn best dik. In ieder geval heb ik geen last van lekke zakken. Nooit gehad. Ik geloof dat ze 105 micrometer dik zijn?


RobinB

Mijn ervaring was dat als ik écht plukte er meer plantdelen meegingen dan met netjes knippen. En ja, op een gegeven moment wordt je er wat makkelijker mee, ten bate van de snelheid... :-[

Alpax levert zeker alleen via post/inet?
Aldi gangers al zakken lekgeprikt? die zit ook om de hoek, wel zo makkelijk...

goom

De zakken van de Allpax zijn dik genoeg is mijn ervaring.

Huub Krekels

Citaat van: RobinB op 09-09-2009  15:01 uMijn ervaring was dat als ik écht plukte er meer plantdelen meegingen dan met netjes knippen. En ja, op een gegeven moment wordt je er wat makkelijker mee, ten bate van de snelheid... :-[

Je kunt de bellen gewoon plukken ipv te knippen. Is wel een werkje waarvoor je geduld moet hebben. ;D

MO

Ik meen dat ik ook Allpax heb, kan ik straks nakijken. Mijn zakken komen van  de Blokker. 15 eur voor een rol, dus heel duur, maar dik genoeg om niet lek geprikt te worden.

dennis

Nou, in W'ngen waren er nog genoeg, misschien dat ze over een week wel afgeprijsd worden?  Ik heb er toch maar 1 meegenomen..

RobinB

Uit noodzaak maar wat rollen bij de Aldi gehaald, mijne was al vij snel op.
Die zijn inderdaad van dikker materiaal en worden niet lekgeprikt! :D

DenMaarten

Voor de liefhebber: deze week bij de Lidl een vacuümsealer voor 25 euro. Zelf heb ik een andere dus weet niet of het een degelijk apparaat is. Het is in ieder geval niet duur :)

luc b

Ik heb er ook eentje ooit gekocht in de Lidl.
Bedoeling was hopbellen vacuüm te trekken.
Waardeloos.
Niet krachtig genoeg en de zakken lekken binnen de kortste keer.
Als je dan betere zakken gebruikt worden ze slecht dichtgebrand.

DenMaarten

Goedkoop is duurkoop dus...

goom

De Lidl vacuumapparaat trekt te weinig vacuüm
Een Allpax doet dat wel


John

Foodsaver: ook goed.

DenMaarten

Die van mezelf is een Solis, ook erg goed :)

kleine Minstreel

Sligro of Makro zo rond de 80 euro om te beginnen. Andere zijn niet goed genoeg. Zakken kun je bij de groothandel kopen.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.