Beginnende brouwer of nieuw op dit forum? Bekijk dit topic.
Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Boeken over bier, Engelstalige brouwboeken, of een ander artikel van Bol.com
Totaal aantal stemmen: 92
Heb je ruimte voor een speciekuip ?
Ook ik ben nieuw en ga mijn eerste zomer in als hobbybrouwer.Ik heb een gistkast en 3 koelkasten dus ga ook in de zomer brouwen na het lezen van alle reacties.Heb vandaag mijn wagen vol geladen met brouwspullen in Beverlo.En ik begin morgen
Volgeladen? Bij Brouwland kreeg ik 5% korting, terwijl de gemiddelde importeur in Nederland 10% op Brouwland geeft, jammer...
Amaai ,Ik verschiet eerlijk gezegd wel over de hoeveelheid van mensen die wel doorbrouwen in de zomer.Ons hebben ze bij hoog en laag wijsgemaakt dat in de zomer brouwen niet aangewezen is omdat er dan veel meer bacteriën in de lucht hangen en zo dus ook veel meer kans maakt op infectie's?
Stopt een commerciële in de zomer?
Zonder goede koeler heb je zomers inderdaad meer kans op infecties.
Nog nooit een infectie gehad in de zomer, dóór de zomer. Ik brouw gewoon door en merk niks qua infecties, voor wat het waard is...
Genoeg... geeft aan dat je een prima brouwer bent en de boel redelijk tot goed onder controle hebt. Brouwers die een brouwstop inlassen in de zomer hebben dat niet en zijn nog onzeker over hun manier van werken, of kunnen niet gecontroleerd vergisten.