Welke digitale thermometers zijn volgens u het meest geschikt?

Gestart door Frank Ramon, 24-06-2009 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Ramon

Citaat van: joostdw op 24-06-2009  21:32 uVergeet de digitale thermometers van Brouwland en zoek hier op het forum...

Hier alvast enkele Brouwland thermometers:



En wat denkt u?  :weetniet:




Johannes


Liemingbrouwer

Geen enkele van de vier... heb er drie van gehad en ze zijn allemaal gesneuveld.
Natuurlijk zullen we u weer op kosten jagen...zul je denken >:D
Het beste is een thermometer die je koopt bij een groothandel verwarmingsinstallaties. Die zijn robuust en redelijk juist op 1 of 2°. kostprijs een 15 euro.
Het ideale een paneel thermometer met een sonde: pt 100 of aanverwante. Kan tot 100 euro kosten als je een diedraads koopt.
Wil je het toch redelijk goedkoop houden en iets kopen waaar je later nog iets aan hebt koop dan een PID 40 dollar op het internet en een PT 100 sonde dan ben je in totaal max 50 euro kwijt.   Die pid kan je later gebruiken om bijvoorbeeld gecontroleerd te vergisten.
En blijf voor zoiets bij Brouwland weg... ga naar de speciaalzaak en niet een doorverkoper.

joostdw

Heb deze:

en deze


Versleten. De tweede 2 weken geleden aangeschaft en nu heeft de voeler het al begeven. Gemaild met Brouwland en ze sturen een nieuwe op.
Citaat uit het mailtje: Wij zullen u een nieuwe sonde toezenden.
Deze sondes zijn spijtig genoeg niet volledig 100% waterdicht. Best is om ze niet volledig onder te dompelen in vloeistoffen, en er dus voor te zorgen dat enkel het metalen gedeelte nat wordt.


Groeten Joost

Frank Ramon

Citaat van: joostdw op 24-06-2009  21:59 uBest is om ze niet volledig onder te dompelen in vloeistoffen, en er dus voor te zorgen dat enkel het metalen gedeelte nat wordt.[/i]

Tsja, deze lijken mij ook meer op thermometers gebruikt door koks voor bv bereiding van karamel,
of om in een roastbief te steken voor de gaarheid te controleren ;)

Liemingbrouwer

Citaat van: joostdw op 24-06-2009  21:59 u


Heb die twee ook gehad; van de eerste heb ik van bouwland na een maand een nieuwe gekregen (goeie service hoor alleen ze verkopen in deze branche rommel)
Dan de tweede aangeschaft, werderom het zelfde liedje, zelf hersteld met een ander sonde werkt nog altijd maar je moet hem uit de buurt van vocht houden.
Hoe kun je dan in gods naam je maisch meten??

EBC

Tegenwoordig gebruik ik de pt100 sensor van mijn gistingstemperatuurregel PID.

Jarenlang heb ik de GTH-1150 van Conrad gebruikt. Die doet het nog steeds prima. Met losse voelers kan je ook nog wat wisselen.

Ik kan dit apparaat aanbevelen.

De Checktemp heb ik er ook twee van versleten, binnen 3 maanden naar de vaantjes, rotzooi is het.

joostdw

Citaat van: Liemingbrouwer op 24-06-2009  23:28 uHeb die twee ook gehad; van de eerste heb ik van bouwland na een maand een nieuwe gekregen (goeie service hoor alleen ze verkopen in deze branche rommel)
Dan de tweede aangeschaft, werderom het zelfde liedje, zelf hersteld met een ander sonde werkt nog altijd maar je moet hem uit de buurt van vocht houden.
Hoe kun je dan in gods naam je maisch meten??


Goede service, daar ben ik het mee eens. Maar ik snap niet dat ze mij een thermometer verkopen waarvan ze al lang weten dat die niet goed is. Hier op het forum http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2456.msg24956.html#msg24956 staat het hele verhaal. Ook van nr 1 weten ze dat die niet goed is, maar toch blijven ze die rommel verkopen.

Grt Joost

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.