Het bierbrouwen zal in mijn bloed moeten zitten volgens onderstaande familie gegevens:
Dikke Emile Selbach (1886-1914) (neef van mijn Opa)
Voor de tweede wereld oorlog, zorgde een aantal personen voor leven in de brouwerij in de binnenstad van Nijmegen.
Eén van de meest roemruchtige figuren was de kastelein van Café Centrale aan de lage markt. Deze meer dan 500 pond
wegende caféhouder & brouwer luisterde naar de naam Emile Selbach. Later opende deze zwaargewichte Nijmegenaar Hotel-Café-Restaurant
op het Valkhofplein. Hij liet zich graag door jong en oud bekijken, waarbij hij voor zijn etablissement plaats nam op een versterkte stoel met zes poten.
In de overlevering wordt verteld dat hij tijdens zijn ontbijt 124 kadetjes naar binnen werkte. Op 14 april 1913 trouwde Emile Selbach
met de hyperslanke serveerster Alberta Catherine van de Weijden.
Toen Emile Selbach stieft in december 1914 zat het zwart van de mensen die een glimp wilden opvangen van de uitvaart.
Om dit onmogelijk te maken werd in de holst van de nacht het stoffelijke overschot de woning uitgetakeld via het slaapkamerraam.
Naar aanleiding van deze gebeurtenis werd het gedicht (straatlied) 'íen die nacht' geschreven.
Vanwege zijn enorme afmeting kon Emile niet in een normale kist worden gelegd, één van de versies van het lied eindigt ook op 'want de kist was kolossaal'.

Hier zijn etiket , Dat hij 500 pond woogt toen hij stierf op 28 jarige leeftijd kan je wel zien.

Ik dank dat ik mijn huidig etiket maar moet veranderen en mijn familie tradies op het gewicht en jong sterven na maar moet voort zetten, wat vinden jullie?
ik zie de reactie wel verschijnen.
Mijn huidige proef experiment.

DP