Oke, na bezinken koelen weer olie op het water, weer afgegoten, maar krijg lang niet alles eruit. De drab smaakt nog wel naar amandel.
Als je echt alle olie eruit zou willen halen moet je volgens mij wel tien keer spoelen, niet werkbaar dus. En zonde van de noten, je spoelt nl telkens aardig wat meel mee.
Rest enkel nog de mogelijkheid dat de olie samen met de hopharsen op de randen van het gistvat zullen blijven plakken, wat denken jullie?

WIm
PS als je een bankschroef hebt zou je kunnen proberen tussen twee planken de olie uit noten te persen. Maar A3 welke notensmaak bedoel je eigenlijk? Daat zit nl erg veel onderscheid tussen. Bovendien denk ik dat je uit hazelnoten en walnoten makkelijker de olie zou kunnen persen dan uit bv amandelen.
Je zou ook eens contact kunnen opnemen met Jacob Hooij uit Amsterdam, deze verkopen allerlei soorten olie die ze zelf produceren, ze moeten dus notenprut (in ieder geval van amandelen) hebben.
De reden dat ik hier zo op aansla is dat ik het echt een grappig idee vind. De volgende keer als ik bij Jacob Hooij ben zal ik ze er eens naar vragen, dat is natuurlijk pas ergens in Juni.