Refractometer; gezamenlijk inkopen?

Gestart door Sander J., 19-11-2008 22:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander J.

Het lijkt mij toch ook wel handig er één te hebben. Na wat speurwerk zie ik op ebay.com in Hongkong een aanbieder die ze omgerekend voor zo'n 20 euro aanbiedt inclusief verzenden. Bij een grotere bestelling is er misschien nog wat af te praten. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Wie lijkt het ook wat?
Sander.

Oscar

Citaat van: Sander J. op 19-11-2008  22:26 uHeeft iemand hier al ervaringen mee?

Met een refractometer of met gezamenlijk bestellen? Voor wat betreft de refractometer: ik zou niet meer zonder willen!

bazje

Het toeval wil dat wij binnen het gilde ook zo'n gezamenlijke inkoopactie aan het doen zijn.
Wij komen uit op zo'n € 30,- inclusief verzendkosten maar dan in Europa.
Tevens willen we een meter die niet alleen de brix waarde geeft, maar ook de Oechsle schaalverdeling heeft.
Evengoed maar tot 140 Oeº ofwel 32 Brix.

Weet je zeker dat het inclusief verzendkosten is?

Edgar

Ik zou op zeker spelen en een beproefde leverancier kiezen. Er zijn ook minder fijne refractometers op de markt en klagen is bij die Chinees niet zo simpel. En 15 ontevreden klanten is ook niet fijn. En het prijsverschil is uiteindelijk niet groot als je het vergelijkt met de goedkoopste aanbieders hier. Misschien wel in procenten, maar zo'n kostbaar ding is het nu ook weer niet.

Sander J.

Van het plezier ervan ben ik al overtuigd. Gezamenlijk inkopen is altijd een succes. Met de ervaringsvraag bedoel ik iets uit Hongkong laten komen via ebay en of je met een grotere partij nog invoerrechtentoestanden krijgt.

ed

Ik ben ook wel van plan om een refractometer aan te gaan schaffen en heb dus wel interesse. Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik heb wel gezien dat eer een breed aanbod is. Wat het verschil precies is weet ik (nog) niet. Ik betaal liever tien euro meer voor een goeie die ik regelmatig zal gebruiken, dan een goedkoop exemplaar dat in een la verdwijnt.

Ed

Sander J.

Ja, jullie reageren sneller dan ik kan typen.
Wat ik zag: prijs GBP 11,50 en verzendkosten GBP 5,80 en 10% korting vanaf 2. Schaal: alleen brix 0-32.
Inderdaad is Hongkong ver en vaag maar omschrijving en plaatjes dezelfde als andere aanbiedingen.
Zie: ebay.com Item number: 270304042031

Menno

Een collega van mij heeft een zoon, welke geregeld papa's Visa-kaart leent voor het aanschaffen van games in Azië. Aanzienlijk voordeliger dan hier, incl. bezorging.
Reden dat papa het toelaat is dat 1) zoonlief papa terugbetaald en 2) de zending door betaling met Visa verzekerd is. :D

Informeer eens mij Visa (of een andere creditcard maatschappij). ;)

Jacques

Vrij onlangs heb ik via e-bay een nauwkeurige weegschaal gekocht uit Hongkong (weergave op 0,01 g). De weegschaal kostte € 7,95 en de verzendkosten waren € 8,-.
Voor mij was het ongelofelijk dat:
1. het ding zo goedkoop was;
2. het voor zo weinig geld verzonden werd.

Tot mijn schrik was na mijn bestelling de aanbieder uit e-bay geschreven. Ik kan naar mijn weegschaaltje fluiten dacht ik.
Onverwachts kwam na zo'n 3 weken toch hier aan bezorgd door een koeriersdienst.

Hoe kan het toch voor dat geld? Verzending vanuit de USA kost kapitalen.

Het weegschaaltje werkt overigens prima. Dat is zeker geen miskoop.

De-Geert

Ik heb mijn refractometer uit Hongkong, en met Oechelse graden. Dat ging allemaal vlekkeloos, en het ding werkt prima!

goom

Ik heb interesse om mee te doen.

EBC

Er is niks mis met ebayers uit Hong Kong. Dat werkt prima. Ik heb daar eens een refractometer besteld en die lag binnen één week op de mat.

Maar gezamenlijke inkoop lijkt niet handig. Een refractometer kost amper 25 euro en blijft daarmee onder de grens van invoerrechten. Als je er meerdere tegelijk bestelt, dan komt direct de douane om de hoek en die maken ze alleen maar duurder.

Pingo

Ik zie dat meerdere belangstelling hebben voor een refractometer. Ook ik heb daar naar gekeken en het viel me op dat die aanbieder uit HongKong meters aanbood met een schroef kallibratie en een versie met een draaischoef kallibratie.  Mijn vraag is hoe vaak je heb moet afstellen.  :weetniet:

Ik doe mee met een inkoop actie, maar wie voelt zich geroepen  ;)

Dick



EBC

Citaat van: Pingo op 20-11-2008  10:53 uMijn vraag is hoe vaak je heb moet afstellen.  :weetniet:

Hoogstzelden, eigenlijk nooit.

Oscar

Citaat van: Pingo op 20-11-2008  10:53 uMijn vraag is hoe vaak je heb moet afstellen.  :weetniet:

Dat is net als met verstelbare walsenmolens... staan default goed.. ;)

Edgar

Eén keer afstellen met schoon water bij ingebruikname. Later nog een paar keer gecheckt en ik geloof 1 x een klein beetje bijgesteld.

Sander J.

Die opmerking van EBC lijkt mij een goeie. Ik wil geen gedoe met invoerrechten. Het lijkt me een redelijk normale aanbieding en de ervaringen met Hongkong zijn dus niet negatief. Wie er gebruik van wil maken kan dat dus zelf doen.

Oscar

Citaat van: Edgar op 20-11-2008  11:31 uEén keer afstellen met schoon water bij ingebruikname. Later nog een paar keer gecheckt en ik geloof 1 x een klein beetje bijgesteld.

 ??? ??? Wat heb je afgesteld dan ? Hoe zie je dat je iets moet bijstellen ?  :weetniet:

Edgar

De nullijn.  Als 'ie geen nul is bij water, moet je bijstellen. Missschien begint de jouwe boven nul?  :weetniet:

Oscar

Citaat van: Edgar op 21-11-2008  00:10 uMissschien begint de jouwe boven nul?  :weetniet:

Default : Exact NUL, net na gemeten  :)

Edgar

Kijk aan. Weer iemand gelukkig.

Sander J.

Nou vorige week de 20e dan toch maar één besteld.
Kom ik vandaag thuis ligt er een pakje uit Hongkong. Verzonden de 22e, dus 5 dagen transport. Alles bij elkaar vind ik binnen 1 week erg netjes.
De envelop is het bewaren ook waard, met chinese postzegels en douanekaartje waarop staat dat het een gift is twv 10US$.
Keurig tasje met extra pipetjes en de bekende refractometer. Waar ik vooral blij mee ben is de erg goed afleesbare schaalverdeling. 'Gewoon' 0-32 Brix maar niet alleen de 5-tallen, maar links en rechts even/oneven ertussen in iets kleiner lettertype ook bijv. 21-22-23-24. Je hoeft dus geen streepjes te tellen. Erg duidelijk.
Ik ben er erg blij mee, en dat voor 20 euro! Ik kan deze e-bay verkoper (easylifeproduct) dus aanbevelen.
Doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen.

René K

Dat klinkt goed Sander!

Hmm misschien moet ik toch ook maar een bestelling doen...

ed

Citaat van: Sander J. op 27-11-2008  21:14 uNou vorige week de 20e dan toch maar één besteld.
Kom ik vandaag thuis ligt er een pakje uit Hongkong. Verzonden de 22e, dus 5 dagen transport. Alles bij elkaar vind ik binnen 1 week erg netjes.
De envelop is het bewaren ook waard, met chinese postzegels en douanekaartje waarop staat dat het een gift is twv 10US$.
Keurig tasje met extra pipetjes en de bekende refractometer. Waar ik vooral blij mee ben is de erg goed afleesbare schaalverdeling. 'Gewoon' 0-32 Brix maar niet alleen de 5-tallen, maar links en rechts even/oneven ertussen in iets kleiner lettertype ook bijv. 21-22-23-24. Je hoeft dus geen streepjes te tellen. Erg duidelijk.
Ik ben er erg blij mee, en dat voor 20 euro! Ik kan deze e-bay verkoper (easylifeproduct) dus aanbevelen.
Doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen.

Ik heb even op e-bay gezocht, maar er staan er zoveel op dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Sander kun je de link even hier op het forum zetten. Dan weet ik dat de gooie meter bij het goeie bedrijf bestel.
Alvast bedankt.

Ed

Jacques

Sander had de verkoper vermeld: easylifeproduct

Daarop kun je zoeken bij e-bay (uitgebreid zoeken gebruiken).

En dan vind je bijvoorbeeld deze meter.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.