Filter voor na het hopkoken

Gestart door heijligers, 11-11-2008 19:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Jacques op 18-11-2008  08:26 uMisschien is het toch een kwestie van laten bezinken en langzaam filteren.

Nee hoor, ik laat hoogstens 5 a 10 minuten bezinken, daarna via platenkoeler aanzuigen en zonder te "knijpen" laten lopen. No Problemo  :brouwen:

Marcel

Net als bij Bob heb ik over de filter kaasdoek gedaan. Ik filter en koel tegelijk. Het gaat met 4 liter per minuut door de platenkoelers naar 24 graden en vanwege deze snelheid gebruik ik toch kaasdoek over de filter om zeker te zijn dat er geen restjes hop meekomen. :)


Oscar

Citaat van: Marcel op 18-11-2008  08:41 uHet gaat met 4 liter per minuut door de platenkoelers naar 24 graden

Misschien toch ietsje knijpen zodat je kunt koelen tot 20°C. Dat levert je toch een lekkerder bier op qua vergisting.

Marcel

Toevallig Oscar dat je dat aangeeft. Heb vandaag vrij en ben bezig met de koelers. Had een grotere en kleinere koeler naast elkaar met effect 24 graden. De kleinere koeler vervangen door grotere (uit vaillant ketel) en zat zelfs op 14 graden. Probeer nu het water te knijpen zodat ik op 20 uitkom. Maar met deze koelsnelheid kan eventueel ook weer de filtersnelheid omhoog....probeer vandaag maar eens meerdere opties uit. ;D







Oscar

Citaat van: Marcel op 18-11-2008  12:57 uDe kleinere koeler vervangen door grotere (uit vaillant ketel) en zat zelfs op 14 graden.
Kijk, dat is een mooie stap vooruit !  :duimop:

Albertus

Citaat van: PietO op 13-11-2008  13:21 u

PietO,

Hoe staat het met het testen van je revolutionaire hopfilter?
Ik had verwacht dat het zou werken.

Bert

heijligers

We zijn inmiddels een paar maandjes verder en de brouwuitrusting is inmiddels zover compleet dat ik woensdag mijn moutmolen en moutpakket ga ophalen en dan volgend weekend hop(p)elijk een brouwdag kan inplannen. :pan:

Vanmiddag heb ik mijn bazookafilter in elkaar gezet, en het was werkelijk zo gebeurd.
Ik ben tevreden over het resultaat, maar er moet nog getest worden op wortdichtheid (eerst op waterdichtheid trouwens).


Frenky

Citaat van: RobinB op 11-11-2008  20:32 uKijk dan ook of jouw bouwmarkt ook nog langere RVS-mantel-slangen heeft!
Ik heb één van 1m gebruikt, waardoor ik het cirkeltje uit 1 stuk kon maken (was ook nog goedkoper)!
 :duimop:

Lees hier veel de laatste tijd, en doe steeds betere ideeën op ;)    Te gek forum. :duimop:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.