Ikea beugels

Gestart door Muldermans, 25-10-2008 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muldermans

Vandaag was ik bij Ikea en daar zag ik tot mijn vreugde beugelflessen. De inhoud is 1,2 liter. Heb er maar een paar van meegenomen, is lekker snel met bottelen. Ze kosten daar 1,99.

Gr
Marijn  :proost:

MO



Op de foto (van de IKEA site) zie ik geen rubbertje. Heb jij wel een rubbertje?

Op de IKEA website geen info, maar waar zouden deze flessen voor geschikt zijn? Weet je zeker dat de fles een paar bar druk kan hebben. Mijn vroegere ervaringen met Grolsch beugels hebben me geleerd dat eerst de fles knapt voordat de beugel het begeeft (of even opwipt om druk af te laten zoals sommigen beweren).

William

MO uit terechte zorgen. Als ik de bodem van deze flessen zie dan ben ik bang dat ze geen hoge drukken kunnen verdragen. Dit lijken me typisch flessen voor olie, azijn en likeur maar niet voor bier. Pas op  :rundum:

dirk

Ik heb ook zo'n fles liggen voor olijfolie en zo, het zijn absoluut geen flessen geschikt voor koolzuurhoudende dranken. Pas daar alstublieft mee op, en laat die dingen links liggen (voor bier althans !)  :lessmile:

Menno

Citaat van: MO op 25-10-2008  21:39 uMijn vroegere ervaringen met Grolsch beugels hebben me geleerd dat eerst de fles knapt voordat de beugel het begeeft (of even opwipt om druk af te laten zoals sommigen beweren).
Ik heb hier nooit problemen mee gehad. :weetniet:

Anton

Citaat van: Menno op 25-10-2008  23:36 uIk heb hier nooit problemen mee gehad. :weetniet:
Ik wel!
Een hele krat bodemloze beugelflessen. :huilen:
Bij een van de eerste keren bottelen voor de zekerheid een extra schepje suiker... :weetniet:

Muldermans

Er zit wel een silliconen ringetje op. Inmiddels heb ik er ook bier inzitten (en maar op een veilige bom proof plek geplaatst) Ik zal jullie op de hoogte houden.
Met Grolsch flessen heb ik eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen....

Gr
Marijn :proost:

Albertus

En de kleur? Hoort bier niet in bruine (desnoods groene) fles?

Bert

Ko

Citaat van: Albertus op 26-10-2008  08:49 uEn de kleur? Hoort bier niet in bruine (desnoods groene) fles?

Bert

Is dat niet het mooie van zelf brouwen: Dat kun je zelf bepalen :P

(Al moet je ze dan wel een beetje tegen licht beschermen.)

Edgar

En zo kan je alles zelf bepalen.  :brouwen: Al moet je je bier dan soms ook zelf opdrinken. :'(

MO

Marijn, stoer (en misschien overstandig) dat je het aandurft. Kun je de fles eens voor ons wegen? Ik heb net even een Grolsch 1 liter beugel fles gewogen (die dus geschikt is voor bier en druk), die weegt 822 g. Een Schumacher liter beugel fles weegt 835 g. Wat weegt jouw fles?

Muldermans

Ik zal de fles morgen eens wegen, tja ik durf het wel aan. Het bier zat er al in voordat ik jullie reacties op het forum had gelezen. Om het nu nog naar Grolsch flessen over te schenken.... Het zou wel kunnen natuurlijk.
Op internet las ik dat er een nen norm is dat flessen minimaal 2 mm wanddikte moeten hebben en dat ze daardoor minimaal 2 atmosfeer kunnen hebben. De Ikea fles is zelfs dikker.

Bang geworden van alle motivaties ga ik het bier misschien toch maar in andere flessen stoppen en laat ik er 1 in de Ikea beugel over... :weetniet:

thibolleke

Kan je nog een leuk 'skunk' (stinkdier) experimentje mee doen.  ;D

Edgar

Ik vind het niet snugger. Dit zijn limonadeflessen. Als het geen gecertificeerde drukflessen zijn, is het suf om mensen hier op ideeën te brengen.

2 atmosfeer is niks. Een gewoon bierflesje kan 8 bar hebben en dat is niet voor niks. Als dit experiment goed afloopt, ben je niets wijzer geworden maar breng je mogelijkerwijs mensen in gevaar.

Muldermans

Citaat van: Edgar op 26-10-2008  23:22 uIk vind het niet snugger. Dit zijn limonadeflessen. Als het geen gecertificeerde drukflessen zijn, is het suf om mensen hier op ideeën te brengen.

2 atmosfeer is niks. Een gewoon bierflesje kan 8 bar hebben en dat is niet voor niks. Als dit experiment goed afloopt, ben je niets wijzer geworden maar breng je mogelijkerwijs mensen in gevaar.

Dit is denk ik erg duidelijk!

Wellicht een idee voor een mod om een slot op dit topic te doen.

Oscar

Slot? Onzin, deze flessen kun je prima gebruiken om gist me te wassen, geen vuiltje aan de lucht.

Edgar

Neuj, een slot lijkt me niet nodig. Ik denk gewoon niet dat je er iets met levende gist in moet bewaren.

RobinB

Een vriend van mij heeft al meerdere bieren in deze flessen gebotteld. Nog niks geknapt en ze zien er stevig uit, misschien kan je bij IKEA vragen wat ze aan kunnen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.