Harviestoun Bitter & Twisted

Gestart door De-Geert, 14-09-2008 14:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De-Geert

Naar aanleiding van de draad over Wesley's bitter:

Citaat van: JWVG op 13-09-2008  07:43 uHa Wesley,

ik vroeg me af hoe het met dit brouwsel afgelopen is. Ik heb gisteravond in de Vlaamsche Reus weer uitsluitend pints 'Bitter and Twisted' gedronken  samenvol. Een dergelijk bier moet ik ook maar eens gaan brouwen, denk ik. Weet iemand trouwens meer over 'Bitter and Twisted'? Zit het een beetje in de richting van Wesleys' recept?
Dit hoort natuurlijk niet in deze topic, maar het mag gerust afgesplitst worden.
Ik vond de Bitter and Twisted ook een erg goed bier. Vooral de hoeveelheid body voor het lage alcoholpercentage was indrukwekkend.
Ik had natuurlijk meteen het etiket ff gelezen. Grondstoffen: oa Haver en Tarwe (vlokken?), hop: Challenger, Hersbrucker  (!) en Styrian Goldings.
Hier staat: Begin SG: 1043 Bitterheid: 34 IBU, Kleur 8 EBC

JWVG

Dank je wel, maar hoe lees je het etiket van een tapbier?  ???

Het hoorde inderdaad niet helemaal in die draad, al dacht ik dat Wesleys' recept misschien in de richting van die smaak zou komen. Dus helemaal uit de lucht kwam mijn vraag ook weer niet vallen (vind ik zelf  ;D)

 :degroeten: JW.

De-Geert

Excusez moi, ik wilde in die draad reageren maar besloot er ff een nieuwe topic van te maken. Die opmerking sloeg dus op mezelf, maar slaat nu nergens op ;D.

Ze hebben 'm ook op fles, en die etiketten zijn een stuk makkelijker te lezen ;)


JWVG

Het is wel heel bruikbare info! Ik ga hier zeker eens een recept bij bedenken! Grappig, die Hersbrucker ! Ze denken daar duidelijk outside the box buiten de doos. Maar dat stond geloof ik ook al in het bierfoldertje dat in de Vlaamsche Reus lag toen dit bier vd maand was.

 :degroeten: JW.

Hopmans

Zo zie je maar weer: Engelsen gebruiken niet alleen Engelse hop.

 :weetbeter:

De-Geert

Ik ga dadelijk van de "afloop" van mijn ESB een klein biertje (5L, SG 1040-1045) maken. Misschien pleur ik daar eens wat Hersbrucker  in.

René K

Hmm interessante info. Dit bier is mij ook erg goed bevallen.
Zal deze dan ook maar op mijn nog te brouwen lijst zetten.

Johannes

Ik was vandaag toevallig  ::) in de buurt van Wageningen, dus heb de Vlaamsche Reus maar even opgezocht. Best een lekker bier, maar zeker niet echt hoppig en ook niet echt bitter. Wel een mooie doordrinker. Zo lust ik ze wel. De hoppigheid had iets stroefs zoals je dat proeft bij bieren met veel te veel hop. Alleen zat hier zeker niet teveel hop in. Leuk om eens te drinken.

JWVG

Huh, niet hoppig  ???. Zo zie je maar dat alles relatief is. Ik ben met je eens dat het niet TE hoppig is, maar niet hoppig...?!?!

Nou ja, leuk dat je even bent komen proeven!

JW.

De-Geert

Niet hoppig, dat vind ik toch wel opmerkelijk.

bob

Bitter & twisted niet hoppig?
Heeft Oranjeboombiertje onder Johannes zijn naam ingelogd?

René K

Dat stroeve / wrange proefde ik ook wel een beetje bij dit bier.
Toch heb ik een prettige herinnering aan dit bier. Het wrangige was niet heel erg storend.

Johannes

Tuurlijk proef je wel hop, maar het spat er niet vanaf zoals bij een Jever, Hommel, enz. misschien dat mijn verwachtingspatroon niet helemaal juist was.

JWVG

Ah, maar dan noem je ook twee bieren die ik helemaal niet lekker vind omdat het meer op hopthee lijkt! Zeker Hommel vind ik heel vies (ik zou bijna zeggen, naar kots...) ruiken en smaken.

 :degroeten: JW.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.