Site met Duitse biertypen

Gestart door Adrie, 10-09-2008 15:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

HIER een site met alle (?) Duitse biertypen. Er staat nog aardig wat tussen waar ik nog nooit van heb gehoord. Als ik binnenkort weer eens naar de Trinkgut ga, ga ik gericht op zoek naar bijvoorbeeld een Kellerbier (sterk gehopte, voornamelijk met Münchenermout gebrouwen ondergister (nu al mijn favoriet)) of een Dampfbier (volmout bier van alleen gerstemout, maar vergist met weizengist) en een Duitse porter (laaggegist, uiteraard). Misschien is er zelfs al een g'frorns.

Drents Hopbier

Citaat van: Adrie op 10-09-2008  15:12 uHIER een site met alle (?) Duitse biertypen.

Het is een site van Horst Dornbusch. Geboren in Duitsland, sinds 1969 wonend in de VS. Schrijver van het boekje Altbier.

De omschrijvingen zijn wat summier. Zes van de genoemde bieren heb ik nog niet geproefd.

Hopbier

Johannes

Nou, verheug je nog maar niet te hard op dat Kellerbier. Ik heb er een aantal gedronken en dit waren niet de bieren waarvan jij gaat watertanden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

MO

Kellerbier is wel lekker maar zeker niet heel moutig of zo. Het is een soort jongbier, er zit altijd wat gist in en als het goed is smaakt het naar verse pils. Vaak is het bier wat zoeter en minder bitter dan een (NoordDuits) pils. Een fles is natuurlijk niet altijd heel vers.

De Duitse porters die ik heb gedronken waar allemaal voorheen Ossies bieren. Vaak aangezoet en altijd vies. Dampfbier hebben ze niet bij de Trinkgut.

Caspar

Er staan wel behoorlijk wat pilsachtige bieren op het plaatje ;).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.