Wie gebruikt er een pomp bij het brouwen?

Gestart door wiwi, 31-08-2008 17:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op welke manier gebruik je een pomp bij het brouwen?

Ik heb de beschikking over een pomp
Ik heb geen pomp
Ik wil over een tijd een pomp aanschaffen
Ik denk er niet over een pomp aan te schaffen
Ik gebruik mijn pomp als onderdeel van een Herms/Rims
Ik gebruik mijn pomp voor het pompen van wort en heb geen Herms/Rims
Ik gebruik mijn pomp voor het verpompen van wort en het schoonmaken van mijn brouwapparatuur
Ik gebruik mijn pomp uitsluitend voor het schoonmaken van brouwapparatuur
Ik heb een Iwaki pomp
Ik heb een ander merk magneetpomp
Ik heb een wasmachinepomp
Ik heb een zogenaamde boormachinepomp
Ik heb een professionele rvs/inox pomp

JWVG

Volgens mij heeft nog niet iedereen door dat je meerdere opties kunt invullen. De eerste twee opties ('ik heb wel een pomp', 'ik heb geen pomp') moeten samen natuurlijk 100% geven. Maar ze geven maar een procentje of 35.... Of zijn er mensen die een halve pomp hebben  ???

 :degroeten: JW.

EBC

Ik gebruik een Iwaki MD10 voor het verpompen van wort van de maischketel naar de kookketel. Het wort loopt eerst af in een vat en vandaaruit naar de kookketel.
Dezelfde pomp wordt gebruikt voor CIP doeleinden.

Daarnaast gebruik ik een Iwaki MD6Z voor het rondpompen van koelwater voor het koelen van het gistvat tijdens de vergisting.

Jacques

Citaat van: JWVG op 01-09-2008  07:58 uVolgens mij heeft nog niet iedereen door dat je meerdere opties kunt invullen. De eerste twee opties ('ik heb wel een pomp', 'ik heb geen pomp') moeten samen natuurlijk 100% geven. Maar ze geven maar een procentje of 35.... Of zijn er mensen die een halve pomp hebben  ???

Hoi Jan Willem,

Je zou gelijk hebben als de peiling gesplitst zou zijn in verschillende peilingen.
In feite zijn dit drie peilingen in één.

Bij het eerste gedeelte van de peiling kunnen meerdere optie gekozen worden bijvoorbeeld:
- Ik heb geen pomp
gecombineerd met
- Ik wil over een tijd een pomp aanschaffen
of
- ik denk er niet aan om een pomp aan te schaffen


Wat wel heel vreemd is dat 13 leden aangeven te beschikken over een pomp
en dat er 11 leden zijn met Iwaki pomp, 3 een andere magneet pomp en 1 met een boormachinepomp (totaal 15).
Het lijkt er op er leden zijn met meerdere pompen. Met die optie had ik geen rekening gehouden.

JWVG

CiteerBij het eerste gedeelte van de peiling kunnen meerdere optie gekozen worden bijvoorbeeld:
- Ik heb geen pomp
gecombineerd met
- Ik wil over een tijd een pomp aanschaffen
of
- ik denk er niet aan om een pomp aan te schaffen

Uhhh.... nee, volgens mij klopt dat niet. Logisch gezien sluiten 1 en 2 elkaar precies uit, andere mogelijkheden zijn er niet. Ik heb b.v. geen pomp, maar ik wil er wel 1 aanschaffen. Je kunt altijd 1 of 2 invullen.

 :degroeten: JW.

RobinB

Er zijn natuurlijk ook mensen die daar overheen lezen :)
Ik heb aangegeven een pomp voor herms/rims te gebruiken en dat is een iwaki.
Die eerste "ik heb een pomp" heb ik dus overgeslagen... en kan nu niet meer corrigeren...

Albertus

Citaat van: RobinB op 01-09-2008  13:13 uIk heb aangegeven een pomp voor herms/rims te gebruiken en dat is een iwaki.
Die eerste "ik heb een pomp" heb ik dus overgeslagen... en kan nu niet meer corrigeren...
Precies hetzelfde heb ik ingevuld. :stom:
Zijn we er nu uit? :idea:

Bert

Jacques

Citaat van: RobinB op 01-09-2008  13:13 uDie eerste "ik heb een pomp" heb ik dus overgeslagen... en kan nu niet meer corrigeren...
Dat kun je wel corrigeren. Verwijder eerst je stem en stem daarna opnieuw.


Citaat van: JWVG op 01-09-2008  09:01 uUhhh.... nee, volgens mij klopt dat niet. Logisch gezien sluiten 1 en 2 elkaar precies uit, andere mogelijkheden zijn er niet. Ik heb b.v. geen pomp, maar ik wil er wel 1 aanschaffen. Je kunt altijd 1 of 2 invullen.

Jan Willem, je hebt helemaal gelijk als de peiling uit deze twee vragen zou bestaan. Dat is niet zo.
In feite gaat de peiling over drie onderwerpen.

Alle antwoorden van die drie peilingen bij elkaar geven wel 100%.

RobinB

Citaat van: Jacques op 01-09-2008  13:19 uDat kun je wel corrigeren. Verwijder eerst je stem en stem daarna opnieuw.

Hoe doe ik dat?

Jacques

Klik op de link "Verwijder stem".

De optie heb ik net aangezet. :verbergen:

JWVG

Ah, nu snap ik het  :stom:. Je moet kijken naar een aantal uitgebrachte stemmen, natuurlijk. Dat zijn er 37, waarvan 28 in totaal hebben aangegeven dat ze of wel of niet een pomp hebben. 9 Mensen hebben wat dat betreft dus niet de peiling volledig ingevuld. Niet dat dat zo erg is, trouwens, maar nu snap ik het weer  :nut:.

 :degroeten: JW.

Albertus

Citaat van: Jacques op 01-09-2008  13:45 uKlik op de link "Verwijder stem".
De optie heb ik net aangezet.

Stem aangepast.

Bert

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 31-08-2008  21:00 uHopelijk ben ik volledig genoeg geweest. Het valt namelijk altijd tegen om een peiling achteraf aan te passen.

Niet helemaal. Ik gebruik een slangenpomp (Watson-Marlow van de zwarte markt in Beverwijk) die met 4 rollers de vloeistof wegdrukt, waardoor praktisch een constante stroom ontstaat. Het wort uit de filterkuip wordt in een klein vaatje opgevangen en als het niveau te hoog wordt start de pomp als de vlotter de elektrische verbinding maakt. Het wort gaat dan zonder zuurstofopname de kookketel in. Als het wort bijna klaar is met koken pomp ik het wort zo'n 10 minuten door de tegenstroomkoeler, terwijl die niet gekoeld wordt. Daarmee verwacht ik de koeler voldoende te desinfecteren. Als de koeler gebruikt wordt om het wort te koelen, pomp ik met een aquariumpompje lucht door een sterielfiltertje en injecteer dat in-line in de wortstroom.

Hopbier

Hopmans

Goed bezig Hans!
 :duimop:

PS: ik word nu een beetje gek van dat paard.  :-\

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Hopmans op 01-09-2008  16:55 uPS: ik word nu een beetje gek van dat paard.  :-\

Je bent niet de enige..paardekop !  ;D ;D

Johannes

Citaat van: Hopmans op 01-09-2008  16:55 uGoed bezig Hans!
 :duimop:

PS: ik word nu een beetje gek van dat paard.  :-\

 :degroeten:

Doe er dan wat aan. Ik heb al een suggestie....


Hopmans


RobinB


carlo de vries

Ik wil een oude cv pomp grundfoss gaan gebruiken uit mijn oude cv ketel.
Als je hem aanzet lijkt hij mij niet zo krachtig, kan dit?

zilver_brouwer

Citaat van: carlo de vries op 06-12-2016  11:43 uIk wil een oude cv pomp grundfoss gaan gebruiken uit mijn oude cv ketel.
Als je hem aanzet lijkt hij mij niet zo krachtig, kan dit?

Misschien slimmer om even je eigen topic aan te maken met die vraag, in plaats van een dood topic uit 2008 over te nemen.

carlo de vries

Ben pas nieuw hier, weet niet van een topic uit 2008,
grcarlo

tdp

Citaat van: carlo de vries op 06-12-2016  14:50 uBen pas nieuw hier , weet niet van een topic uit 2008,
grcarlo

Als je kijkt, zie je dat de laatste reactie voor jou reactie van iemand is, geplaatst op: 01-09-2008 17:56 u. Op zich niets mis mee dat je een bestaand topic gebruikt, alleen gaat het hier over iets anders (mijn mening) dan jou vraag...

Je zou even kunnen zoeken op Grundfoss in dit forum of de tags gebruiken, hierin staat alle informatie mooi gesorteerd!

Voel vrij om te vragen en natuurlijk om je ook voor te stellen  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.